TRX pasovi

Kaj so TRX pasovi?
Ideja za to obliko vadbe se je porodila v ameriški vojski, ko so iskali rešitev, kako omogočiti vojakom na terenu vadbo moči, pri čemer naj bi bili pripomočki čim lažji in čim manjši. Obenem bi morali le-ti omogočati čim bolj raznoliko vadbo oziroma vadbo vseh mišičnih skupin s spremenljivo intenzivnostjo. Ameriški marinec Randy Hetrick je za potrebe vojske raziskoval način, kako trenirati moč brez standardne opreme, kot so uteži, ročke in ostale težke in velike fitnes naprave. Ideja se mu je porodila, ko je opazoval padalce pri zlaganju padal. Predvsem zanimivi so se mu zdeli trakovi, s katerimi je padalec pripet na padalo in s katerimi upravlja s padalom, za kar potrebuje moč. Tako je iz trakov sestavil pripomoček, ki ga lahko pritrdimo na drevo, vejo, skalo, tovorno vozilo ali kaj podobnega, kar je dvignjeno nad višino vadečega. TRX trakovi so sestavljeni iz pritrdilnega elementa in dveh nosilnih trakov, ki se končajo z ročaji in zankami. Dolžine trakov lahko glede na vrsto vaje poljubno krajšamo ali daljšamo.

Vadba s pomočjo TRX pasov
Prednost 1
TRX pasov je v tem, da omogočajo vadbo ne glede na njihovo pripravljenost oziroma moč. Različne obremenitve določamo s spreminjanjem kota vadečega glede na podlago. Primer so sklece, kjer lahko skleco izvedemo skoraj stoje – z minimalnim nagibom in s posledično obremenitvijo, lahko pa trakove pustimo skoraj do tal in izvedemo navadno skleco.
Prednost 2
je uporaba pasov kjer koli v naravi, stanovanju, hotelski sobi … Trakove lahko namestimo na veje drevesa, na drog, na stojalo košarkarskega koša ipd. V notranjih prostorih lahko pasove s posebnim nastavkom oziroma sidrom zataknemo za vrata ali pa izkoristimo tramove, če jih imamo. Tretja in ključna prednost je možnost izvedbe vaj, ki ciljno delujejo na posamezne mišice, istočasno pa neprestano deluje trebušna stena. Pravzaprav ne obstaja sklop skeletnih mišic, katerih z ustrezno vajo s temi pasovi ne bi mogli trenirati.

TRX vadba – program